OBH Nordica Sweden AB

OBH Nordica har valt att återkalla vissa partier av Solo vattenkokare och Compact Inox vattenkokare

Nyhet   •   Nov 30, 2011 09:26 CET

Som en försiktighetsåtgärd återkallar OBH Nordica frivilligt vissa partier av modeller:  Solo vattenkokare modell 6423, 6426, 6433 och Compact Inox vattenkokare modell 6439. Återkallelsen beror på att vattenkokarna, i enstaka fall, kan överhettas när de används  om de lämnas anslutna till ett vägguttag och därmed kan utgöra en potentiell brandfara.

En del partier av ovan nämnda vattenkokare är inte berörda och kan således användas med förtroende! För att ta reda på om detta gäller din vattenkokare ska du dra ur kontakten från  vägguttaget och kontrollera modellnumret som är tryckt på undersidan av produkten.

OBS! Om det står ”.1” efter modellnumret ska de inte returneras (ex: 6433.1).

Om du har någon enligt ovan återkallad version ska apparaten inte användas. Returnera vattenkokaren per postombud kostnadsfritt till följande adress: FRISVAR, OBH Nordica Sweden AB, 20486144, 695 20 Laxå.

Bifoga ett brev med namn, adress och mobiltelefon-nummer, så skickar vi dig en ny och säker produkt i retur. Om vi inte har din vattenkokare i lager, så kompenserar vi dig med rekommenderat utpris. Var därför vänlig och inkludera ditt bankkontonummer i brevet.

Vid frågor gällande detta, vänligen kontakta OBH Nordica  via e-post: recall@obhnordica.se eller via telefon: 08-445 71 61.

OBH Nordica beklagar för eventuella besvär denna återkallelse kan orsaka!