Apper

Ökat intresse för årets upplaga av utvecklarkonferensen Scandinavian Developer Conference - SDC2011

Nyhet   •   Feb 01, 2011 12:58 CET

Efter förra årets succé med 670 deltagare planeras årets konferens för 800 deltagare under två dagar. Konferensen hålls den 4 - 5 april 2011 på Göteborg Convention Center i Göteborg. Arrangör är Iptor Konsult.

Till skillnad från många andra konferenser fokuserar Scandinavian Developers Conference på hela systemutvecklingsprocessen och inte enbart utvecklare med teknikfokus.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda en utvecklarkonferens med detta breda utbud. Intresset för konferensen är stort och det finns många internationella talare inbokade, säger Christer Ahlstedt Marknadschef för Iptor Konsult.

– Vi får redan en del förfrågningar om möjlighet för utställningar och partnerdeltagande, så även från andra företag är intresset stort att få finnas med på denna konferens.

Huvudtalare på årets konferens blir Alistair Cockburn och Henrik Kniberg.

Om Scandinavian Developers Conference

Konferensen erbjuder 110 sessioner fördelade på ett antal parallella spår med många internationella talare. Teknikspåren innefattar Java, .NET, IBMi, Web development och Mobile solutions. Utvecklingsspåren innehåller Agile Methodology, Test driven development, Project management, Scrum och Testing.

För mer information om konferensen se www.scandevconf.se

Om Alistair Cockburn

Dr. Alistair Cockburn was voted one of the “The All-Time Top 150 i-Technology Heroes” in 2007 for his pioneering work in understanding use cases and for co-creating the agile software development movement. He is an internationally renowned IT strategist, expert on agile development, use cases, process design, project management, and object-oriented design, author of the Crystal agile methodologies, three Jolt-awarded books on software development, the co-author of the Agile Manifesto and the project management Declaration of Interdependence. He is known for his lively presentations and interactive workshops. His articles, talks, poems and blog are online at http://alistair.cockburn.us.

Abstract - Keynote

On Beyond Agile: The New Face Of Software Engineering

Going beyond "just" agile, Dr. Alistair Cockburn, one of the founders of the Agile Software Development movement, lays out three foundations for effective software development in the next century: Craft, Cooperative games, and Lean processes. These three not only explain the success of effective teams, they provide good advice to busy project teams, and they create a sound basis for educating our next generations of developers.