Karlsson's Hjälpande hand

Öppet brev till Sveriges folk

Nyhet   •   Okt 31, 2010 23:32 CET

Öppet brev!

Ett folk är på väg att försvinna, ett folk inom folket. Det är vi sjuka som är på väg att förgås av dessa vansinniga regler som regeringen har satt upp för oss sjuka.
Och ingen verkar bry sig det minsta om det. Sjukdom är inget som är ett fåtal personer förunnat, nej sjukdomar och skador kan vem som helst bli drabbad av.
Och den dagen som man blir sjuk så kan man räkna dagarna tills det bär utför med ens tillvaro, jag pratar om de som pga sjukdom eller skador aldrig kan komma tillbaks till arbetet, personer som tex är med om en bil olycka med förlamning som följd eller en person som får en allvarlig sjukdom typ stroke eller en kronisk sjukdom.
Dessa personer kan kallt räkna med att de inte kommer att ha sin trygghet säkrad.
Som det är i dag så blir många personer utförsäkrade och ännu fler får inte ens sina ansökningar prövade. Detta hände mig, jag har bråkat med försäkringskassan i ett års tid nu men det enda som hände var att man tog bort min SGI fastän jag har läkarintyg (riktigt ifyllda) och även FK har skrivit i min journal på FK att jag är så pass sjuk att jag inte kan utföra något arbete. Jag har till och med i deras ögon ett funktionshinder pga min sjukdom. Ändå så väljer man att ta bort minSGI (Sjukpenning Grundande Inkomst) så att jag inte ska kunna argumentera mer med dom. Jag känner till att detta sker i allt större utsträckning. Jag har även sett att försäkrings tjänstemän avslår ansökningar utan att ens rådfråga förtroende läkarna som dom har till förfogande, då är min fråga, sedan när är en försäkrings tjänsteman läkarutbildad?

Många människor lider i dag nöd på grund av dessa nya regler som Alliansen har infört. Människor som får gå från hus och hem, dom är tvugna att sälja allt av värde för att ens få söka socialbidrag eftersom inget annat finns. Människor som tar livet av sig på grund av att dom inte orkar med att få detta svar från FK, de människor som har fullt upp med att försöka att må bättre från sin sjukdom.
Och då kommer kallduchen från FK att dom inget får av dom.
Människor som lider av psykiska sjukdomar behandlas värst, eftersom det inte finns några psykiska sjukdomar enligt FK. Lider man av en psykisk sjukdom så kan man jobba i alla fall.

Skulle vilja se en person i maniskt tillstånd flyga ett jumbojet mellan Sverige och USA till exempel.
Än mindre skulle jag vilja se en sådan person bakom ratten på en 60 ton tung långtradare.

Prsoner med kroniska och i många fall terminala sjukdomar tvingas ut på arbetsmarknaden igen, men till vilken arbetsmarknad? Jo att jobba som slavarbetare till bidragspengar, medan företaget som anställer får statliga pengar i kompensation och slipper betala en krona till den anställde, plus att företaget tjänar på den anställde i produktion.
Nu har dom ordnat det fint för sig borgarna. Arbetskraften gratis och löpande på minst 2 år.
Men vad jag opponerar mig mot är att ingen säger något. Att inte facken gör något, dom om någen ska ju främja arbeten för sina medlemar i alla fall. Men ingenting. Läkarförbundet borde vä i allsin dar värna om sina medlemar de läkare som hela tiden blir överkörda av FK. Dessa läkare blir hu inte betrodda av tjänstemän på FK som inte ens har en läkarutbildning.
Att inte oppositionspartierna på allvar sätter in ett misstroende votum mor regeringen.
Svensken sover fortfarande och vaknar enbart upp när det är försent. En Svensk Tiger!

Anders Karlsson