Långholmen Hotell & Restaurang

Om företaget

Nyhet   •   Nov 02, 2010 08:49 CET

Långholmen Hotell & Restaurang AB är ett privatägt bolag som driver hotell-, konferens-, restaurang- och vandrarhemsverksamhet. Vi finns i det gamla ombyggda Kronohäktet, med tillhörande malmgård, på ön Långholmen mitt i Stockholm. Anläggningen är ansluten både till Svenska Möten och Svenska Turistföreningen.

Tillsammans med STF har vår guide Ola Nyman gjort en presentationsfilm om vandrarhemmet. Kika in och få en försmak på lite av det som vi erbjuder, både inomhus som utomhus.

Vi som jobbar här hoppas att du ska upptäcka att Långholmen inte bara är fängslande utan också naturskön. Vi försöker på vårt sätt bidra till att behålla den fina miljön genom att dagligen applicera Svenska Mötens och Svenska Turistföreningens miljöprogram i vår verksamhet. Miljöprogrammet ger oss alla en bättre inomhus - och utomhusmiljö. Förutom en naturskön upplevelse vill vi ge våra gäster en fantastisk service. Vi kan också varmt rekommendera vårt systerhotell, Zinkensdamms Hotell, som ligger ett stenkast härifrån i gröna Tantolunden på Södermalm.Vi är Svanenmärkta!

Miljömärket Svanens vision är ett hållbart samhälle med en hållbar konsumtion. För att nå dit är det viktigt att alla hjälps åt och väljer miljömärkta produkter.

Varför Svanenmärka Långholmen?

Att Svanenmärka Långholmen är ett medvetet val för att verka för ett hållbart samhälle, inte bara i det korta perspektivet utan även långsiktigt.
Vi vill genom detta göra det möjligt för dig att använda världens knappa resurser på ett klokt och ansvarsfullt sätt.
Här kan du konsumera med ett gott samvete! Och du – ett rent miljösamvete gör att man sover lite bättre.