Onlinegamer Sweden

Onlinegamer med ny grafisk profil

Nyhet   •   Nov 04, 2010 10:50 CET

Den populära webbplatsen Onlinegamer.se har uppdaterats med en ny grafisk profil. Bakom förändringen står företagets grundare Max Collin och formgivaren Eric Johansson. Tillsammans har de vridit och vänt på den ursprungliga sidan och varierat det med nya grafiska elemet och detaljer. Resultatet är ett modernt och tilltalande webbcommunity för datorspelare och esportare.

–Vi behövde förnya hemsidan efter beslutet vi tog i somras om att bredda inriktningen, berättar Max Collin från Onlinegamer. Tidigare skrev vi enbart artiklar och nyheter om spelet Team Fortress 2, men sedan ett par månader tillbaka är vi en fullfjädrad esportsajt.

I samband med nylanseringen av hemsidan presenteras också den nya samarbetspartnern - svenska PC Gamer. Onlinegamer hjälper tidningen med drift och underhåll av två spelservrar.

Onlinegamer Sverige publicerar nyheter och information om en rad esport-spel, främst Team Fortress 2, Heroes of Newerth och Starcraft 2, men anordnar även LAN och turneringar i mindre skala. Med den nya webbplatsen hoppas man attrahera en större grupp med gamers.