ORAB Gruppen AB

ORAB i Stockholm AB är nu kvalificerat i Sellihca

Nyhet   •   Mar 05, 2012 14:34 CET

ORAB i Stockholm AB finns etablerat med kontor i Nyköping och Karlstad samt fast arbetsplatsetablering på SSAB i Oxelösund. Verksamhetsområdet omfattar Uppland, Sörmland, Närke och Värmland. Förtaget ägnar sig i huvudsak åt industriella rörinstallationer och installationer inom fjärrvärme och fjärrkyla.

ORAB i Stockholm är nu kvalificerad leverantör i Sellihca – energi- och försörjningssektorns leverantörsregister i Norden.

Vad är Sellihca
Sellihca kvalificeringssystem och leverantörsregister är ett unikt samarbete mellan ledande nordiska energi-/försörjningssektororganisationer. De deltagande organisationerna använder systemet för att få information om och göra urval av leverantörer vid upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader.

De deltagande inköpsorganisationerna använder leverantörsregistret för att identifiera nuvarande och potentiella leverantörer, få information om dessa och välja ut leverantörer vid upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Ofta är en kvalificering en förutsättning för att få en förfrågan.

Sellihca administreras av Achilles och drivs som ett samarbete mellan inköpsorganisationer inom sektorn.

Om Achilles
Achilles identifierar, utvärderar och bevakar leverantörer på uppdrag av inköpande organisationer världen över. Achilles bygger upp och stödjer relationen mellan inköpare och leverantörer inom många industrisektorer och skapar på så sätt unika och värdefulla globala nätverk.

Huvudverksamheten i Norden är att på uppdrag av ett stort antal företag driva fyra branschgemensamma prekvalificeringssystem och leverantörsregister för transport-, energi-, bygg- och oljebranschen. Achilles tjänster för hållbara inköp och upphandlingar skapar både möjligheter för företag och reducerar risker i leverantörskedjan. Läs mer på www.achilles.se.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta
Mikael Vultejus, ORAB i Stockholm AB, Telefon 070-319 26 80

Orab-gruppen