Octagon Development

Organisationsförändring, Pensionsavgång, Föräldraledighet, Nytt produktområde...

Nyhet   •   Aug 27, 2015 11:14 CEST

Behöver ni snabbt få in en ledare med lång arbetslivserfarenhet?

Interim management är på frammarsch och att ta in en interimschef under en viss tid anses av många företag som ett bra alternativ till att rekrytera.

Interimschefer anlitas ofta vid tillfällen då stora förändringar behöver genomföras så som organisationsförändringar, förvärv, avveckling och etablering på nya marknader för att ge några exempel.

Några fördelar med interim management:
  • Snabbt tillgänglig.
  • Kommer snabbt in i uppdraget.
  • Självgående direkt.
  • Interimschefen har stark egen drivkraft.
  • Tydlig och erfaren ledare.
  • Lång erfarenhet
Erfaren företagsledare på konsultbasis.

För några år sedan startade jag Octagon Development. Tanken med bolaget är att jag som företagsledare skall kunna använda den kunskap jag byggt upp under åren till att hjälpa andra.

Jag har arbetat i olika affärsdrivande företag de senaste 25 åren. Distribution har varit en röd tråd i min karriär. Jag har arbetat i ledande roller i olika branscher så som, Dagligvaruhandel, Byggbranschen och Säkerhetsbranschen. Jag har också erfarenhet av att som ägare driva företag och därigenom olika styrelseuppdrag.

Jag är som person affärsdriven och har en problemlösande orientering och ett starkt driv. En av mina största styrkor är att jag kan se helhetsperspektivet samtidigt som jag kan identifiera och fokusera på viktiga detaljer.

Om ni har behov av att anlita någon för ett konsultuppdrag eller ettinterimsuppdrag, så tveka inte att ta ett förutsättningslöst möte med mig.

Stefan Uveskog