Serendipity Ixora AB

OrganoTex utvald till en av ISPO-mässans mest intressanta och innovativa nya textilmaterial

Nyhet   •   Feb 01, 2013 10:00 CET

OrganoClick kommer under 3-6 februari att ställa ut och lansera sin nedbrytbara och vattenavvisande textilteknik OrganoTex® på ISPO i München, en av världens största utomhusmässor. Inför mässan har en namnkunnig jury utifrån sex olika kriterier valt ut 45 utav 2 300 utställare vars produkter anses ha innovativa egenskaper utöver de andra. OrganoTex® har utnämnts till en av de mest intressanta och innovativa nya textilmaterialen och kommer att belysas extra i mässans "Textrends Forum".

OrganoTex® ingår i OrganoClicks nedbrytbara och vattenavvisande textilteknik fri från både fluorkarboner och isocyanater. I konceptet ingår också ett omfattande kvalitetssäkringsprogram där både prestanda och miljöparametrar kommer att övervakas.

IISPO anses vara den ledande internationella sport- affärsnätverket och gästas årligen av närmare 80 000 besökare från fler än 100 länder. Mässan har arrangerats i mer än 40 år.

Besök OrganoClick under ISPO-mässan i hall C2, monter 544

För mer information kontakta:

­­­­­­­­Robin Grankvist, Business Developer OrganoClick, +46  8 684 001., robin.grankvist@organoclick.com

Saeid Esmaeilzadeh, CEO Serendipity Ixora, + 46 70 718 70 61, saeid@sdip.se

____________________________________________________________________________________

Serendipity Ixora AB investerar i och utvecklar bolag som kommersialiserar produkter baserade på ledande akademisk forskning. Samtliga portföljbolag har egen separat ledning, styrelse och operativ personal. Portföljen består utav 10 bolag inom fyra sektorer: Clean-tech, Life Science, materialteknik och medicinteknik.

OrganoClick AB, grundades 2006, och är ett spin-off bolag från Stockholms Universitet och Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala, Sverige. OrganoClick AB utvecklar och tillverkar biologiskt fibermaterial och kemiska produkter med speciciella funktioner med hjälp av sin patenterade teknologiplattform.