Oriflame Cosmetics

Oriflame Sverige och Norge får ny VD – Marcus Svanberg blir Managing Director Scandinavia

Nyhet   •   Jun 25, 2013 11:34 CEST

Nu tar kosmetikföretaget Oriflame ett helhetsgrepp om hemmamarknaderna och Marcus Svanberg blir Managing Director Scandinavia.

– Det känns fantastiskt roligt att få arbeta med både Sverige och Norge som trots allt är Oriflames första marknader, säger Marcus Svanberg.

Marcus Svanberg startade sin karriär i Oriflame för cirka tre år sedan, då som deputy Managing Director för Sverige. Marcus Svanberg kommer närmast från tjänsten som Managing Director för Norge.

Marcus är en internationellt erfaren ledare med starkt resultatfokus. Innan han kom till Oriflame jobbade Marcus inom Toyota-gruppen med omstrukturerings- och lönsamhetsprogram för internationella dotterbolag.

– Oriflame Sverige och Norge har påbörjat en spännande resa under 2013 med bland annat en ny webbplats samt en förstärkt inkomstmöjlighet för de självständiga konsulenterna. En förnyelse av varumärket i Skandinavien ligger i fokus. Jag ser fram emot att fortsätta leda marknaderna framåt genom denna förändringsprocess, säger Marcus Svanberg.

Marcus har en magisterexamen i företagsekonomi från internationella ekonomprogrammet med rysk inriktning i Uppsala.

För intervjuförfrågningar till Marcus Svanberg, vänligen kontakta:

Karolina Strand, PR & Produktchef

Oriflame Cosmetics AB

E-post: karolina.strand@oriflame.com

Mobil: 076 - 542 26 43

Om Oriflame

Oriflame grundades i Sverige 1967. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3,7 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs gärna mer om Oriflame på oriflame.se