Studeravidare

Otrevlig studentgrupp ger LTH tråkiga rubriker

Nyhet   •   Jun 17, 2013 16:31 CEST

Metro har idag publicerat flera artiklar om en studentgrupp kallad Lug som terroriserar andra studenter på LTH (Lunds tekniska högskola). I Metro kan man läsa att Lug är en aktiv grupp sedan 2010 och består av tio till tolv manliga studenter som skall ha terroriserat andra studenter, särskilt kvinnliga. Gruppen liknas vid ett kriminellt gäng som trakasserar, förtalar, förföljer och sedan skrämmer sina offer till tystnad. Ledning och studenternas representanter kritiseras för att inte rå på gruppen som sprider skräck på LTH. Det är grava anklagelser som den anonyme källan riktar både mot “terrorgruppen” som mot skolledning.

Läs om vad Bodil Ryderheim verksamhetsansvarig på LTH säger om nyheten här.

Om studeravidare.se

Studeravidare.se hjälper elever som söker till högskolan varje år genom att presentera högskolor, universitet, högskoleutbildningar, program och kurser för blivande och nuvarande studenter. Hos oss kan man även öva på högskoleprovet genom våra interaktiva prov. Vi vill också bidraga till första steget i karriären då vi ger tips på företag som erbjuder tjänster för studenter, tex examensarbete och traineeplatser. Genom webbplatsens uppbyggnad där varje lärosäte har sin egen presentationssida får besökarna, lärosätena och arbetslivet chansen att rikta sitt intresse åt rätt håll.

Information om program och kurser som finns tillgängliga i vår sökmotor för utbildning och på respektive lärosäte hämtas från Skolverket och UHR. Här presenterar vi ansöknings- och antagningsrelaterad data tillsammans med grundläggande information om utbildningen. Som användare är även det möjligt att söka program eller kurs med sina egna intresseområden och betyg från gymnasiet, komvux och högskoleprovet.