Packaging Arena

Påminnelse! – Funkar din idé i verkligheten? – Nytta och möjligheter med prototyper på Broby Grafiska

Nyhet   •   Apr 15, 2013 13:25 CEST

(På bilden: Diamond av Carolin Boström, förpackningsdesign Broby Grafiska)

Hälften av alla produktlanseringar misslyckas. Så hur hamnar du på den bättre sidan av den statistiken? Att använda prototyper ger dig en rad fördelar och hjälper dig att lyckas med dina projekt.

Broby Grafiska i Sunne förfogar idag över 8 000 kvm moderna och specialanpassade lokaler med högteknologisk utrustning. En miljö med fantastiska möjligheter för dig inom förpackningsbranschen, oavsett var i förpackningskedjan du finns.

Nu vill vi visa vad skolan kan erbjuda vid framtagandet av förpackningsprototyper. Kom och träffa studenter och personal som i workshopform visar upp utrustning och arbetssätt. Ni kommer att få se och ta del av innovativa förpackningar, UV-printrar, Kongsbergsbord, tryckpressar, fyllningsmaskin och mycket mera!

Ta tillfället att träffa medlemmar i The Packaging Arena och andra företag i denna inspirerande miljö.

Alla företag är välkomna. Vi börjar med lunch tillsammans.

Anmäl dig idag! info@packagingarena.com

Tider den 18 april
12.00 – 13.00
Lunch – i lunchrestaurangen bredvid Ideum.

13.00 - 13.15
Broby Grafiska hälsar välkomna och presenterar skolan och utvecklingsmiljön.

13.15 - 14.30
Rundvandring där vi följer framtagning av förpackningsprototyper, från idé till tryckt och färdig förpackning!

14.30 – 14.45
Kaffe & mingel.

14.45 – 15.15
Information från The Packaging Arena.

Vi räknar med att avsluta dagen ca 15.15

Programmet finns bifogat som pdf.

Sista anmälningsdag 15 april.Kostnad: Gratis för medlemsföretag i The Packaging Arena, 100 kr för övriga.

Varmt välkommen!