Aareon Nordic

Partillebo växer med fastighetssystemet Incit Xpand

Nyhet   •   Nov 08, 2016 08:35 CET

Partillebo är en del av exploateringen som sker i Partille kommun, där bolaget äger och förvaltar både bostäder och lokaler. De kommande åren har Partillebo även planerat ett flertal nybyggnationer. För att stärka organisationen för både befintliga beståndet och inför den kommande expansionen har man valt ett nytt modernt fastighetssystem - Incit Xpand. Med Incit Xpand kommer Partillebo ytterligare kunna automatisera och effektivisera verksamheten samtidigt som man får ett bra stöd för den allt snabbare omvärldsförändring som digitaliseringen innebär.

I affären ingår systemstöd för att kunna koppla ihop tjänster som till exempel Mina Sidor och digital signering av kontrakt. Stödet innebär även felanmälan, leverantörsportal, besiktning och lägenhetsbesiktning. I detta ingår även ett mobilt gränssnitt där förvaltaren kan arbeta med exempelvis arbetsorder och energiuppföljning ute på fältet. Genom att nyttja Incit Xpand som systemstöd, förenklas dagliga och affärskritiska processer för hela verksamheten.

– För att kunna tillgodose våra kunders behov, är vi beroende av ett fastighetssystem som underlättar vårt interna arbete. Vi förväntar oss ett affärsstöd med god struktur, som ligger i teknikens framkant och som därigenom underlättar för vår personal som dagligen arbetar med systemet. Genom en god överblick underlättas kommunikationen mellan användarna i systemet och vi får mer tid över till kärnverksamheten. Tillsammans med Incit vill vi göra verklighet av detta, förklarar Agneta Marklund, hyres- och marknadschef på Partillebo.

– Utvecklingen går i ett rasande tempo, och därför är det viktigt att erbjuda våra kunder ett flexibelt och användarvänligt gränssnitt. Att fastighetsskötaren ska kunna utföra arbetsordrar på en mobil enhet och att kontrakt kan signeras digitalt är funktioner som bidrar till mer effektiva processer för alla parter, förklarar Göte Berntsson, CEO Incit.

Kort om Partillebo:
Partillebos vision är "Vår kunskap om kundens vardag, får nästa generation att välja hyresrätten/lokalen hos oss". Partillebo är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 3 700 bostäder och ca 210 000 kvm lokaler i Partille kommun. Företaget har ca 75 st anställda. partillebo.se