Peace & Love

Peace & Love Foundation medverkar på Mänskliga Rättighetsdagarna

Nyhet   •   Nov 09, 2011 14:11 CET

MR-dagarna, Mänskliga Rättighetsdagarna, är Nordens största mötesplats för praktiker, forskare, myndigheter, politiker och ideellt engagerade som arbetar med eller vill lära sig mer om mänskliga rättigheter. I år medverkar Peace & Love Foundation och håller ett eget seminarie. Även Swedwatchs rapport från i somras kring utländska bärplockare kommer att exponeras som ett exempel på projekt som Peace & Love Foundation medverkar i.

MR-dagarna 2011 äger rum den 14-15 november på Kulturhuset i Stockholm.

Peace & Love Foundation finansierade tillsammans med Svenska kyrkan en rapport kring utländska bärplockares situation. Rapporten utfördes av Swedwatch, vilka är en religiöst och politiskt obunden organisation som granskar svenska företag i låglöneländer, med målet att bidra till en hållbar global utveckling.

Peace & Love Foundation är en avknoppning och renodling av det budskapskoncept som Peace & Love byggt på sedan starten 1999. Peace & Love är känt för många genom att man arrangerar landets största festival med 50 000 besökare.

Peace & Love Foundation syfte är att organisera och kommunicera Peace & Loves grundläggande värderingar, driva välgörenhetsprojekt samt fungera som en insamlingsorganisation. Peace & Love Foundation är även samarbetspartner med myndigheter, högskolor, universitet, folkhögskolor, NGO’s och näringsliv för att tillsammans skapa en bättre värld.

Kontakt:
Michael Toivio, Peace & Love Foundation, tel 0705-38 06 10
Viveka Risberg, Swedwatch, tel 070-494 07 17

Mer info:
www.swedwatch.org
www.mrdagarna.nu/

Mer info om Peace & Love finns på www.peaceandlove.nu
Önskas inlogg till vår pressportal vänligen mejla ronny@peaceandlove.nu
Presskontakt Peace & Love i sin helhet: Presschef Ronny Mattsson, ronny@peaceandlove.nu  073-659 75 35