Peace & Love

Peace & Love Foundation-volontärer bloggar om sina upplevelser från Ghana och Bolivia

Nyhet   •   Feb 10, 2011 17:33 CET

I början av januari valdes ytterligare två volontärer ut bland ett stort antal ansökningar för att bidra till en bättre värld. Anna Olofsson och Tinnice Saksaether befinner sig sedan några veckor tillbaka i Ghana respektive Bolivia. Nu bloggar de på Peace & Love Foundations hemsida om sina upplevelser på plats.

Tinnice Saksaether är 25 år och kommer från Malmö. Hon reste till Sucre i Bolivia den 10 januari för att arbeta med barn på ett center i utkanten av staden där fattigdomen är stor. På hemmet får barnen hjälp med läxläsning efter skolan och även ett mål mat. Centret utgör en enormt viktig plats för dessa barn som lever ett tufft liv. Tinnice själv har varit i Sucre tidigare för att arbeta på barncentret. Hon driver projektet "Barnen Behöver Betania" för att hjälpa centret som hotas av nedläggning med finansiella bidrag. Tinnice Saksaether kommer hem i början av april.

Anna Olofsson är 20 år och kommer från Boden. Hon befinner sig sedan den 15 januari i Accra i Ghana för att arbeta för mänskliga rättigheter. Anna har ambitionen att utbilda sig till jurist med inriktning på just mänskliga rättigheter och genom att volontärarbeta kommer hon få en ovärderlig möjlighet att arbeta för detta genom observationer och processer för enskilda mål – samt sprida kunskap om mänskliga rättigheter. Anna kommer hem i slutet av februari.

Deras bloggar:

Syfte och mål med volontärresorna
Volontärresornas syfte är bland annat att bidra till en bättre värld genom att på noggrant utvalda platser hjälpa till inom de fokusområden som Peace & Love Foundation har. Anledningen är också att knyta och fördjupa värdefulla kontakter samt utöka det omfattande nätverk som Peace & Love genom åren byggt upp med mål att utveckla långsiktiga samarbetsprojekt. Ytterligare en anledning är även att inspirera andra till att försöka bidra till en bättre värld såväl lokalt som globalt.

Peace & Love bidrar med resa, kost och logi åt volontärerna.

För mer information besök http://www.peaceandlovefoundation.nu,  www.barnenbehoverbetania.com och www.projects-abroad.se

För mer information om Peace & Love Foundation kontakta volontäransvarig Sofia Dahlgren, a.sofia.dahlgren@gmail.com, tel: 070-051 09 82

Mer info om Peace & Love finns på www.peaceandlove.nu
Önskas inlogg till vår pressportal vänligen maila ronny@peaceandlove.nu