PiiGAB Processinformation i Göteborg AB

PiiGAB söker teknik & säljsupport

Nyhet   •   Sep 10, 2010 09:39 CEST

Vi på PiiGAB är på framfart. Vi tillhandahåller innovativa och effektiva kommunikationslösningar.

PiiGABs affärsidé är att utveckla och marknadsföra programvara och hårdvara för kommunikation, datainsamling och spårbarhet för användning inom nationell och internationell industri samt fastighetsautomation.

Detta genom att erbjuda programvara och hårdvara med hög kvalitet, såväl tekniskt som innehållsmässigt vilket skall höja användarens informationsnivå för perifera och lokala utrustningar.

Allmänt om oss

*Våra kunder är i första hand integratörer och distributörer

*Vi gör inga egna projekt

*Vi syftar till att bygga relationer med våra kunder dvs arbetar långsiktigt

Eftersom arbetsbelastningen på PiiGAB är hög tycker vi nu det är dags att utvidga vår personalstyrka med en supporttekniker.

Tjänsten är en heltidstjänst, och innefattar huvudsakligen teknik- och säljsupport på M-Bus produkter via telefon, email samt idriftsättning av både hård och mjukvara. Meriterande kunskaper är erfarenhet av nätverkslösningar och programmering i C, C++, C#, WPF mm. Erfarenhet av SCADA system och OPC är också en fördel.

För rätt person finns möjlighet att deltaga i olika utvecklingsprojekt.

Vi ser att du har en teknisk utbildning samt ett par års erfarenhet av arbete inom industriell automation eller fastighetsautomation.

Övriga kompetenskrav

Utbildningsbakgrund

-gymnasie- eller högskoleingenjör gärna dataingenjör med energiinriktning

-mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift