SuperLounge

Presentera Ert designevent i SuperLounge

Nyhet   •   Okt 20, 2010 09:30 CEST

SuperLounge är en universell mötesplats för inspiration och gränsöverskridande kontakter inom den nordiska design- och kulturvärlden. I sektionen Events, som är en av fyra pusselbitar i SuperLounge, får läsaren tips om utvalda godbitar bland kommande och pågående evenemang. Genom detta kalendarium skapas ett omfattande verktyg, det första i sitt slag, för den som vill ha koll på nordiskt design- och kulturliv. Ert event kommer här att presenteras i en attraktiv helhet genomsyrad av design.

Förutom Events så är de övriga delarna Magazine, Notes och Catalogue. Notes är kortare notiser i bloggmanér, Magazine bjuder besökaren på inspirerande artiklar och den kommande sektionen Catalogue är en samlingsplats för de kreativa branscherna i Norden. Allt innehåll är på engelska och den primära målgruppen är besökare med ett starkt intresse för nordisk design.

”Vi siktar på att bli en inspirations- och mötesplats för de kreativa branscherna i Norden. Det kan handla om att få tips om en intressant utställning i ett grannland, möta en potentiell medarbetare eller kund eller bara insupa inspiration från passionerat skrivna artiklar”, säger Olle W. Stråhle, delägare och grundare av SuperLounge.

För mer information om SuperLounge, kontakta:

Weronica Löhr, pressansvarig och delägare, 073-502 40 20

Olle W. Stråhle, grundare och delägare, 070-749 86 77

SuperLounge grundades 2000 som ett sidoprojekt vilket mynnade ut i ett underground-magasin med tydlig designinriktning. Ända sedan starten har inriktningen varit att sprida personliga och passionerade texter om ämnen, platser och fenomen. I slutet av 2009 bildades SuperLounge Magazine AB av de tre delägarna Olle W. Stråhle, Weronica Löhr och Jonas Lindberg. SuperLounge återvände då efter ett drygt år av cybersömn och utökades samtidigt med Events, Notes och Catalogue.