Tällberg Foundation

PRESSINBJUDAN: Presskonferens Tällberg Forum 2013 - torsdag 13 juni kl 14.00

Nyhet   •   Jun 13, 2013 08:04 CEST

Nu går startskottet för årets Tällberg Forum på temat ”Världen vid ett vägkors: Vad innebär globalisering?” (”The world at a crossroads: Making sense of globalization”). Tällberg Forum inleds med en presskonferens idag kl 14.00. Presskonferensen hålls på plats i mediecentret i Tällbergsgårdens Hotell och sänds även live på webben.

Medverkar gör Lisa Emelia Svensson, Sveriges havs- och vattenambassadör, Mikael Hagström, global vice VD vid SAS Institute, Ulrika Liljeberg, kommunalråd Leksands Kommun, Alexander Crawford, research director på Tällberg Foundation och Bo Ekman, grundare av Tällberg Foundation.

För pressackreditering till Tällberg Forum, vänligen registrera dig här.

Sedan stiftelsen Tällberg Foundations början år 1981 har den övergripande frågan ”Hur i hela världen kan vi leva tillsammans?” stått i centrum för verksamheten. Det blir det nionde årliga stormötet sedan 2005 och det 33:e året i rad som Tällberg Foundation samlar globala aktörer från olika samhällssektorer runtom i världen.

För mer information, kontakta Charlotta Åsell, presschef Tällberg Forum, på press@tallbergfoundation.org eller 0707-45 66 06.