Nordiske Mediedager

Prima på platta?

Nyhet   •   Feb 08, 2011 15:56 CET

Är Wired fortfarande bäst? Vad gör Bild Zeitung på platta? Har du sett South China Morning Posts iPad-utgåva? Designer Mario R. García ger oss det som är prima på platta under årets Mediedager. (Foto: Raj K Raj HT Dehli)

García har samarbetat med fler än 550 redaktioner världen över gällande nyhetspresentation på olika plattformar; print, online och mobil. Han vet vad som funkar och hur man lockar läsare och annonsörer till läsplattorna.

Med sin journalistiska bakgrund är García övertygad om att innehållet är avgörande för succé. Han baserar detta på sin så kallade WED-filosofi som kombinerar journalistik, redigering och design som grundprinciper för effektiv kommunikation. På årets Mediedager visar han oss vad som är prima på platta!

Biografi:
Mario García är CEO och grundare av Garcia Media. Under sin 40-åriga karriär som designer har García jobbat med fler än 550 nyhetsorganisationer över hela världen. Han har också skrivit 12 böcker och för sin senaste bok, ”Pure Design”, tilldelades han Lifetime Achievement Award från Society of News Design. García har av People Magazine blivit kårad till en av världens 100 mest inflytelserika latinamerikaner.