Intel Security

Problem med uppdatering av vissa McAfee-produkter

Nyhet   •   Aug 22, 2012 13:30 CEST

En beskrivning på hur man åtgärdar problemen finns på http://mcaf.ee/s3b79. För företagskunderna har McAfee skickat ut en obligatorisk uppdatering som säkerställer funktionen i säkerhetssystemen. Denna hotfix finns på https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB76004

Frågor och svar

Vilka filer var det skapade problemen?
DAT-filerna 6807 och 6808. DAT 6809 löser problemet.

Vilka produkter berörs?
McAfees konsumentprodukter och McAfee VirusScan Enterprise.

Är det både konsumenter och företag som drabbats?
Ja, både företag och konsumenter har drabbats. McAfee arbetar med att hjälpa de som drabbats.

Vad måste konsumenter göra?
Konsumenterna som inte kommer åt Internet måste avinstallera sitt McAfee AntiVirus, starta om sin dator och installera om produkten från McAfees hemsida. Avinstallationen och omstarten återställer Internetåtkomsten om den påverkats av felet.

Vad behöver företag göra?
McAfee kontaktar företagskunder för att se till att de har den senaste uppdateringen installerad, det vill säga DAT 6809 eller senare. Den obligatoriska uppdateeringen (hotfix) som skickats ut ser till att systemen fortsätter fungera som de ska. Företag kan också gå till McAfees KnowledgeBase på https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB76004 för att få närmare instruktioner för hur man åtgärder detta.

Hur många kunder har drabbats?
Vi vet ännu inte, utan fokuserar just nu på att hjälpa de kunder som drabbats med att åtgära problemen.