Extronic Elektronik - Energieffektiv belysningsstyrning och larmsystem

Projekteringsguiden - för planering av närvarostyrd belysning

Nyhet   •   Maj 05, 2014 16:03 CEST

Projekteringsguiden är ett bra verktyg för dig som ska planera, projektera eller välja en anläggning för att spara energi med en närvarostyrd belysning. Främst är projekteringsguiden riktad till konsulter och elinstallatörer, men uppskattas även av fastighetsägare och slutkunder.

Projekteringsguiden innehåller ett stort antal applikationer, uppdelad efter lokaltyp i 14 kapitel. Varje applikation innehåller en beskrivning av lokalens förutsättningar och systemets funktion   samt ger råd om placering av detektorer. I varje applikation finns också kopplingsschema, underlag för strömbudget och beställningsinformation.

Projekteringsguiden publiceras i vår handbok och på vår hemsida. Eftersom guiden kontinuerligt utvecklas och uppdateras, finns de senaste tillkomna applikationerna på www.extronic.se/projekteringsguiden. Till många av applikationerna finns även en film som berättar hur anläggningen fungerar.

Har vi missat något? Har du en lokal som inte finns representerad i projekteringsguiden? Kontakta oss så kanske du kan hjälpa oss att ytterligare förbättra projekteringsguiden.