XLENT

Projektledare med verksamhetsnytta i fokus

Nyhet   •   Jan 13, 2016 13:20 CET

Det sprids en positiv energi i rummet när Emma Orthén pratar om sitt arbete. Hon har ett härligt driv och en tydlig passion för rollen som projektledare.

– Jag trivs väldigt bra i IT-branschen och har ett extra stort intresse för projekt där verksamhetnyttan får stå i fokus, förklarar Emma som närmast kommer från Adaptit, där hon drivit olika typer av IT- och verksamhetsprojekt.

Emma startade sin karriär som marknadskoordinator på JM efter att ha studerat på Berghs School of Communication i Stockholm. När hon därefter gick över till Advanias marknadsavdelning väcktes intresset snabbt för såväl IT-branschen som projektledarrollen.

– Det finns en rad likheter mellan projektledning och marknadskoordinering. Under mina sju år på Advania lärde jag mig otroligt mycket och fick snabbt chansen att vidareutbilda mig internt.

Arbetar efter kundens förutsättningar
XLENT:s professionalitet, företagskultur och flexibla arbetsprocesser passar Emmas, som ser fram emot att ta sig an nya utmaningar.

– Det känns inspirerande att få jobba i ett lite mindre företag mot medelstora kunder, där det finns möjlighet att vara flexibel och anpassa projekten efter kundernas förutsättningar. För mig är det också viktigt att som konsult få en känsla av tillhörighet där man är anställd, även om man är ute på projekt hos en kund. Det ska därför bli väldigt kul att hänga med på XLENTs alpresa senare i vår.

Emma gillar fart och fläkt, och har en aktiv livsstil där ridning, träning, båtturer och umgänge med familj och vänner står i fokus.

Varmt välkommen till XLENT!