Property Partner

Property Partner satsar inom energioptimering

Nyhet   •   Okt 13, 2016 06:30 CEST

Som ett resultat av en ökad efterfrågan från kunder, förstärker Property Partner sitt erbjudande med ett nytt affärsområde inom energilösningar. Lennart Lindkvist med förflutet inom bla Riksbyggen, Klövern och E-On kommer att leda satsningen.

Lennart har en gedigen erfarenhet via ett flertal befattningar inom konsult- och fastighetsägande företag, där fokus varit att driva utveckling och förädling av fastigheter.

- Property Partner blir för mig en bra plattform i min ambition att minska fastigheters klimatavtryck samtidigt som det bidrar till värdeutvecklingen av fastigheter. Som konsult kan jag verka hos flera fastighetsägare och inom olika områden, både tekniskt och geografiskt. Det är en mycket spännande utmaning att ytterligare stärka den fina utvecklingen företaget redan har, säger Lennart Lindkvist.

- Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Lennart som var starkt bidragande till att Klövern tilldelades miljöpriset E-prize 2014. Han erfarenhet medför en värdefull förstärkning till vårt utbud av tjänster som fastighetskonsulter, och vi hälsar honom varmt välkommen till vårt team, säger Johnny Molén, Verksamhetschef Teknisk förvaltning, Property Partner.

PROPERTY PARTNER

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johnny Molén, Verksamhetschef Teknisk förvaltning, Property Partner
08-688 80 06, johnny.molen@propertypartner.se

Lennart Lindkvist, Property Partner Energilösningar
08-688 80 11, lennart.lindkvist@propertypartner.se

Property Partner erbjuder konsulttjänster inom fastighetsförvaltning av högsta kvalitet för den svenska marknaden. Bolaget ägs och leds av Marcus Gärdebrandt. För närvarande förvaltas närmare 1,5 miljon kvm fastigheter med blandade uppdrag inom ekonomisk och teknisk förvaltning. Beståndet är spritt på ett flertal orter i Sverige som t.ex. Stockholm, Uppsala, Malmö, Lund, Södertälje, Eskilstuna, Skövde, Sundsvall och Östersund. Bolaget omsatte 45 Mkr 2015 och har ca 50 medarbetare. Kundportföljen utgörs av bl.a. Alma, AXA, Hemfosa, Hemsö, Keyser, Klövern, Niam, Profi, Regio, RevCap, TH Real Estate samt Tristan.