Zoomability AB

Prova Zoomcamp i Berzelii Park torsdag 18 oktober

Nyhet   •   Okt 18, 2012 09:32 CEST

Zoomcamp är en upplevelseaktivitet där alla får uppleva Sveriges nya elfordon ”ZoomUphill” i Sveriges vackra natur.  ZoomUphill är utvecklat av svenska företaget Zoomability AB och marknadsförs som upplevelsekonceptet Zoomcamp. ZoomUphill är batteridrivet, fyrhjulsdrivet fordon med revolutionerande framkomlighet i svår terräng.

-Zoomcamp är ett helt nytt koncept som både är roligt och korrekt. Det är en tyst fordonsupplevelse som passar alla åldrar. Som Segway, fast anpassat för svensk terräng och roligare, tycker Björn Larsson vd på Zoomcamp.
 ZoomUphill klassas som en cykel klass III och det är därmed tillåtet att köra den på cykelbanor, vägar och även off-road samt även i snö och sand. Zoomcamp är en upplevelse för alla säsonger. Inget körkort eller förarbevis krävs.  -Vi söker just nu entreprenörer i besöksnäringen som vill vara först ut och öppna Zoomcamps inför sommaren 2013, avslutarBjörn Larsson.

Presskontakt: Paulina Springfeldt 021-41 53 00<tel:021-41%2053%2000> eller paulina@zoomcamp.com<mailto:paulina@zoomcamp.com>

Zoomability AB utvecklar och säljer under varumärket [zoomcamp] terränggående, eldrivna enmansfordon som skapar rörelsefrihet och användarglädje. Läs mer på www.zoomcamp.se&lt;http://www.zoomcamp.se/> eller besök oss på Facebook – Zoomcamp. ZoomUphill 1.0 är ett eldrivet, terränggående fyrhjulsdrivet enmansfordon konstruerat för att köras i svår terräng som skog, snö, sand eller liknande. Fordonet är klassat som ”Cykel klass III” och går i max 20 km/h. Samma lagar gäller som för en vanlig cykel.