Proxio AB

Lena Dyfverman på Proxio träffar Infrastrukturministern

Nyhet   •   Nov 30, 2010 10:03 CET

Vi på Proxio fick möjlighet att träffa Infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd och presentera vårt företag. Träffen ägde rum den 29/11 på Handelskammaren och Johan Trouvé var värd för evenemanget. Se nedanstående blogg från Johan där Proxio omnämns. Vi är stolta och glada.

---------------------------------------------------------

Stort grattis till de båda Boråsföretagen Oxeon och Gina Tricot! De blev årets Supergasell respektive årets Marathongasellikväll!!! Två av dessa underbara Västsvenska företag som växer i all tysthet! Flersttrålkastare skall riktas på er! Prisutdelningen i Stockholm blev en Västsvensk uppvisning,  l med rätt idéer, härlig entreprenöranda och kapital så står sig svenska företag i den internationella konkurrensen.

Idag var det möte med Kandas ambassadör i Sverige och två av hennes medarbetare och konsuln Per Jessing. Vädret gjorde att flyget var inställt så hon kom senare med tåg. Det blev dock ett bra möte och av någon anledning känns Kanada som ett närstående land….kan det bero på att ena laget var Kanada i det hockey-spel, som jag och mina barndomsvänner nästan slet ut på 70 talet!!?

Till lunch var det möte med den nya infrastrukturministern Catharina Elmsäter –Svärd (m), som endast är någon månad på posten. Infrastrukturministern är en viktig minister för oss på Handelskammaren.  Vi är noga med att aldrig vara gnälliga, det är som med barn, det hjälper inte. Istället vill vara konstruktiva, innovativa och samtidigt föra fram våra synpunkter på infrastruktur. Catharina var en mycket positiv överraskning, trevlig, intresserad och utåtriktad. Det märks att hon är marknadsekonom och har arbetat inom hotellbranschen. Kallar henne inte för Kattis ännu , som partivännerna, men jag hoppas att kunna lära känna henne bättre framöver. Hon hade med sig två politiskt sakkunniga, sin informationsansvarige och fem personer från Trafikverket.

Vi hade laddat upp med 4 ”udda” företag, som presenterade nya tankar och idéer för ministern, som har koppling till infrastruktur, men som inte är det traditionella. Blev själv imponerad av de fyra företagens presentationer, MMT, DB Schenker, LNG GOT och Proxio. Det sistnämnda företaget gör it baserade logistiklösningar och visualiserar det hela på ett strålande sätt. Kan användas för transportoptimering för både gods och människor. Härligt, ännu fler häftiga företag från Västsverige!!!

Lyckades hyfsat bra på kvällens bridgetävling så det var en ”nöjddag”! Hoppas att det blir en nöjddag även imorgon, med företagsbesök i Borås och möte med Svenljungas politiker.

Källa: Blogg Johan Trouvé Handelskammaren Västsverige