BRP Sweden AB

Racingmaskinen Rave RS 600 fortsätter att dominera

Nyhet   •   Okt 11, 2012 19:58 CEST

Rovaniemi, 2 oktober 2012 – Trettio år i topp på racingbanorna är inte en slump – det är ett resultat av en ständigt pågående utveckling, fokuserad inställning och oslagbar expertis. Nya Lynx Rave RS 600 2013 är ännu en höjdare i raden av framgångsrika racingmaskiner.

Vintern 2012 var en riktigt bra säsong för Lynx som vann Pro Open-tävlingar i Finland, Sverige, Norge och även i Japan. Lynx vann dessutom den tuffaste skotercrosstävlingen, Clash of Nations i Falun, där Petter Nårsa visade publiken vem som äger i skotercrossvärlden.

Vår passion för skoterracing har gjort att vi finjusterat detaljerna på Rave RS 600 2013. Det är utan konkurrens den snabbaste Lynx som någonsin byggs. En kraftfullare Rotax 600 RS-racingmotor och ny matta med styvare kammar är ett par av justeringarna som gör Rave RS 600 till en ännu bättre racingmaskin.

Rotax 600RS-motorn är ännu kraftfullare under hela effektkurvan. Högre effekt är ett resultat av modifieringar i cylinder, luftintag och avgassystem. Men kraft är inte det enda man blir lycklig av och därför har vi gjort redan pålitliga Rotax 600RS ännu robustare. Kolvarna är starkare och även chassit har förstärkts. Pyramidramen med grövre bultar klarar mer än förut, liksom den förstärkta stötdämparinfästningen framtill.

Denna vinter har Lynx två Open Mod Kit för Rave RS 600: Open Mod Kit stage 1 för singelrör och Open Mod Kit stage 2 för dubbelrör.

Vi är stolta över vår racinghistoria, den har gjort oss till vad vi är idag. Den kommande säsongen är vi starkare än någonsin. Allt är klart för seger. Nu kan vintern 2013 börja!

• Kammar med hårdare gummi för bättre fäste vid start
  • Avgassystem med bättre flöde ger mer effekt
  • Kolfiberreedventil V-Force 3
  • Modifierad fläns vid cylinder