Flux AB

Railer handledare

Nyhet   •   Dec 27, 2013 11:01 CET

Railer har funnits i Flux egenproducerade sortiment i många år och det finns idag flera kilometer lysande räcken installerade runtom i landet.

Idag efterfrågas lösningar med LED oftare än med T5, så Flux har uppgraderat Railer med nya och mer effektiva drivers. LED-lösningen ger mer lumen per watt än lysrörslösningen och kräver mindre underhåll. Själva armaturen är tillverkad av rostfritt syrafast stål, så med LED-belysning blir anläggningen så nära underhållsfri man gärna kan komma idag.

Den nya LED-lösningen ger en jämnare belysning eftersom det är kortare avstånd mellan ljusöppningarna, samtidigt som färgåtergivningen är bättre. De längder som finns som standard för LED är 2490mm och 1310mm.

Som ny standard för 2014 kommer även 2700°K, ett alternativ som är klart för leverans i februari. Idag finns 3000°K och 4000°K. Samtliga färgtemperaturer har ett CRI på minst 90.

Oavsett om man väljer T5 eller LED är drivdonen alltid integrerade i armaturen och hela anläggningen matas med 230V.

Det finns flera modeller av ändstycken, fästen och ståndare som standard i sortimentet och om dessa inte skulle passa tillverkar Flux kundanpassade lösningar efter DWG-ritning.