PS

Rejäl tillväxt på PS Sydväst

Nyhet   •   Jan 14, 2014 16:42 CET

PS växer i väst och syd med flera nya uppdrag. En växande förfrågan och kundbas gör även att man rekryterar flera nya medarbetare.

Efter en intensiv sensommar och höst har PS knutit till sig flera nya uppdrag, framförallt inom området B2B. Projektsamarbeten har inletts med flera större bolag som till exempel Dentsply, Husqvarna, AB Volvo och Svensk Fastighetsförmedling, varav några samarbeten är relativt nya och andra bygger på flera år av goda relationer.

−  Just nu har vi en väldigt dynamisk mix av kunduppdrag. Att vi fortsätter att få in uppdrag från befintliga kunder ser vi som ett tecken på har en god leverans och dialog. Och nya kunduppdrag som ett bevis på att vi har en bra sammansättning i vårt erbjudande och kompetens, säger Ola Bringle Director för PS Sweden.

En annan positiv följd av de nya uppdragen är rekryteringen av de nya medarbetare som under våren kommer stärka upp teamet i Göteborg med fler kompetenser inom olika områden.

− Ett starkare erbjudande inom B2B i sydväst med många nya affärer har gjort att vi ser mycket ljust på framtiden och har haft förmånen att knyta till oss fler kollegor med olika kompetenser för att möta upp våra kunders behov, vilket känns väldigt kul, säger Niclas Mellbin, Event Manager för PS Sydväst.

Nya medarbetare som sluter upp till PS Sydväst är:
Patrik Andreasson, Copywriter (tidigare Copywriter på Right Thing United, DTRT)
Mia Danielsson, Account Director (tidigare Account Director på Ellemore, Trigger)
Lina Eklöf, Project Manager (tidigare Senior Project Manager på Volvo Construction Equipment)
Johanna Hedenstedt, Production Manager