ReklamBanken

ReklamBanken blir fler för att kunna hyra ut fler

Nyhet   •   Jun 12, 2013 16:40 CEST

Sedan företagsstarten hösten 2011 har ReklamBanken hyrt ut några av landets främsta frilansare till reklam- och kommunikationsbyråer. Nu gör man en stortsatsning och hoppas kunna bredda verksamheten.

– Vi ska bli betydligt mer synliga i branschen och intensifiera vårt sälj. Vi har även börjat kika på möjligheterna att kunna erbjuda rekrytering då både frilansare som uppdragsgivare visat intresse för detta, säger Anna Nilsson, vd på ReklamBanken.

För att kunna växla upp verksamheten har en ny projektledare anställts, Micaela Wernberg Andersson, som tidigare har jobbat med en snarlik verksamhet i Paris. Hennes roll blir att säkerställa kvaliteten på de cirka 50 människor som finns i ReklamBankens nätverk, se till att uppdragsgivaren blir nöjda med leveransen och driva företaget framåt.

– Intresset för ReklamBanken är väldigt stort, men vi har mycket mer att hämta på marknaden. Med Micaela och hennes energi i företaget kan vi förhoppningsvis ta stora steg i rätt riktning.

Utöver rekryteringen av Micaela Wernberg Andersson har även en omfattande genomlysning av ReklamBanken genomförts. Nya arbetsdokument och modeller har tagits fram, avtal har förfinats och en ny site reklambanken.se samt CRM-system har tagits fram, som gör det enklare att matcha ihop uppdragsgivare med rätt typ av frilansare. Dessutom kommer en säljande projektledare snart att finnas på plats på ReklamBankens kontor på Varvsgatan i Stockholm.

– Kvaliteten på våra frilansare har alltid varit väldigt hög och de allra flesta har vunnit en massa priser för sina jobb. Nu tycker vi att produkten börjar spegla deras skicklighet och jag är minst sagt förväntansfull inför framtiden.

För mer information om ReklamBanken kontakta Anna Nilsson vd via anna.nilsson@reklambanken.se eller 070 746 41 93.

Kort om ReklamBanken: Startades hösten 2011 av Anna Nilsson, som jobbat som AD i reklambranschen sedan i början av 2000-talet, bland annat på ANR BBDO och Catt&Co. Idag består ReklamBanken av cirka 50 frilansare – allt ifrån produktionsledare och prisbelönta kreatörer till projektledare, digitala kompetenser och planners. Läs mer på www.reklambanken.se