Reklamwebben i Svedala AB

Reklamwebben har lämnat in en polisanmälan mot Betsson och ett krav på 15.384.115 kr

Nyhet   •   Jan 22, 2017 18:33 CET

Genom juridiska finurligheter har BetssonGroup lurat in Reklamwebben i ett slavkontrakt. När Reklamwebben loggat in på sitt konto för att se saldo har man varit tvungen att godkänna Betsson villkor, ett oändligt antal sidor.

Reklamwebben litade på Betsson och har inte läst dessa villkors ständiga ändringar varje gång man loggat in, vilket man gjort flera gånger per dag.

I dessa villkor har ingånget avtal förändrats till ett totalt slavkontrakt. Bland annat så kan Reklamwebben inte stämma Betsson i domstol.

Därför har Reklamwebben nu gjort en polisanmälan och hoppas att polisen tar Betsson till domstol.

Betsson har både tagit innestående pengar från Reklamwebbens konto, ca 100.000 kr. Utöver detta vägrat betala sina skulder och brutit sitt eget ingångna avtal. Vad rubriceringen är för sådana brott vet bara jurister men då det gäller över 15 miljoner kronor torde det i varje fall vara grova brott, om Betsson blir åtalad och fälld.

Först är Reklamwebben lurad att utföra arbete för Betsson för vilket man skulle uppbära livstids royalty. När detta royalty är uppe i 1,2 miljoner per år slutar Betsson att betala. Detta torde vara Grovt bedrägeri med straffsats upp till 6 års fängelse.

Beskrivning av bedrägeri

Bedrägeri innebär att en gärningsperson vilseleder (lurar) någon att göra något som denne annars inte skulle ha gjort. Vilseledandet måste medföra att gärningspersonen tjänar ekonomiskt på det och att det leder till ekonomisk skada för den som blir vilseledd.
Om ett bedrägeri avser ett betydande värde kan det också räknas som grovt.

Grovt bedrägeri kan innebära att en gärningsperson:
Missbrukat ett allmänt förtroende.
Utsatt någon för en särskilt kännbar skada

Betsson har också tagit alla pengar på Reklamwebbens konto, ca 100.000 kr. Torde rubriceras som stöld eller grov stöld.

Nu är det inte ens säkert att en åklagare vågar sig på Betsson. Betsson har egna anställda jurister och utöver detta obegränsade resurser att anlita Sveriges bästa advokater.

Betänker man att Betsson, med huvudkontor i Sverige, tillhandahåller sportvadslagning, kasino, lotterier och gambling till svenska kunder från ett stort antal av sina företag trots att det är förbjudet måste man inse att de är mästare på juridik.

Genom att placera företagen i spelbolagsparadis som Malta kringgår man Svensk lagstiftning hur lätt som helst.

Betsson har med hjälp av juridiken lurat Reklamwebben hur enkelt som helst. Reklamwebben har litat på att ett börsnoterat svenskt företag höll sina avtal och talade sanning. Även ett spelbolag.

Nu i efterhand kan Reklamwebben se tillbaka hur lättlurad man varit. Pga. det utlovade livstids royalty återinvesterade Reklamwebben all vinst i 5 år i mer arbete till BetssonGroup. Man har jobbat gratis i 5 år åt Betsson.

Reklamwebben ser också hur dessa juridiska finurligheter används mot spelare, http://reklamwebben.com/betsson-anmald-till-konsumentverket-oskaliga-avtalsvillkor-mot-spelare/

Hur Betsson troligen både gjort en spelare sjuk i spelmissbruk och när denne ibland vann kontaktat honom med bonusar och erbjudanden så han spelade upp vinsten så snabbt som möjligt. Till slut hade han spelat bort sitt företag och sitt liv, fast i den vidriga obotliga sjukdomen spelberoende.

Vi har varit så naiva, trott att Betsson var ett ärligt företag med etik och moral vi kunde lita på. När vi nu ser tillbaka är vi övertygade om att detta varit planerat från början. Det som känns allra värst är att vårt arbete hjälpt BetssonGroups bolag och Betsson att tjäna miljarder. Trots detta väljer man att lura oss, ett futtigt agerande säger Reklamwebbens vd Gert Strand.

Nu hoppas Reklamwebben att polis och åklagare drar Betsson till domstol.