Moelven ByggModul AB

REKORDMÅNAD I NYA BOSTADSPROJEKT FÖR MOELVEN BYGGMODUL AB

Nyhet   •   Jul 06, 2012 08:04 CEST

Rekordmånad i nya bostadsprojekt för moelven byggmodul AB

06 juli 2012

Under juni månad har Moelven Byggmodul tecknat kontrakt på bostadsprojekt för ca. 200 miljoner - den enskilt bästa månaden någonsin.

–         Mitt i tider av oro på marknaden gläds vi åt att vårt bostadssegment fortsatt har en bra utveckling. Vi ser att vår industriella byggprocess tar mer och mer marknadsandelar och är nu uppe på en takt av drygt 500 miljoner på årsbasis. Våra andra segment såsom bod och hyrmoduler har fortsatt god efterfrågan. Vi är där på en normal nivå mot tidigare överhettad. Det känns bra att såhär inför stundande semester veta att vi tryggat sysselsättningen på samtliga våra produktionsanläggningar för en god tid framåt, säger VD Johan Samuelsson.

Kontrakten för bostadsprojekten som tecknats under juni månad är en mix av flerbostadshus, par- och radhus. Den fortsatta satsningen inom vård- och omsorgsbyggnader har under året också utvecklat sig mycket gott med flera nya projekt i olika faser, allt ifrån under full produktion till uppstarter under hösten.