Hushållningssällskapet

Rekordmånga utställare till Borgeby Fältdagar

Nyhet   •   Maj 12, 2014 14:33 CEST

Drygt sex veckor innan årets lantbruksmässa i fält är det redan klart att det kommer rekordmånga utställare.

- Nu har vi bokat in fler än 350 utställare, summerar en glad Andreas Mårtensson, HIR Malmöhus och projektledare för Borgeby Fältdagar. Det är nytt rekord.

Mångfald av utställare – alla med lantbruksanknytning
Trots att det blir fler utställare tummar inte mässarrangören HIR Malmöhus på vem som får ställa ut. Borgeby Fältdagar är och ska förbli en äkta branschmässa för professionella lantbrukare. Utställarna har direkt koppling till lantbruket och därmed vet också besökarna vad de kan förvänta sig när de kommer till mässan. Det är här de kan ta del av den senaste tekniken och idéerna, jämföra olika system och märken. En mötesplats som förmedlar kunskap och framåtanda inom lantbruk.

Förra året kom 342 utställare. Vad utställarsiffran blir i år vet vi först när mässan öppnar den 25 juni. Rekord blir det i alla fall. Välkommen!

För mer information, kontakta Andreas Mårtensson, tel. 046-71 36 12, andreas.martensson@hushallningssallskapet.se

Borgeby Fältdagar i Skåne 25-26 juni 2014
2-dagars mässa i fält. Den naturliga mötesplatsen för professionella lantbrukare i norra Europa. Nya demoodlingar och nya maskinkoncept gör att mässan hela tiden fortsätter att utvecklas. Huvudarrangör är HIR Malmöhus, ett expansivt konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Medarrangörer är Hushållningssällskapet Malmöhus och Kristianstad, Lantmännen, Väderstad, Yara samt Färs och Frosta Sparbank.