Merix Media AB

Rekordstort intresse för Ola Rapace film

Nyhet   •   Aug 06, 2015 13:02 CEST

För mindre än tre dygn sedan släpptes officiellt första teasern för den omtalade
Ola Rapace filmen Vitt Skräp och redan nu har över sextusen visningar uppmätts vilket är rekord jämfört med tidigare släpp av trailers och teasers för svenska filmer under samma period på Youtube.

"Det är otroligt kul och spännande att Vitt Skräp blivit en så pass uppmärksammad film. Vi hade väl räknat med några hundra visningar, men att det landar på över sextusen visningar inom loppet av tre dygn är ju otroligt. Intresset för en teaser/trailer gällande en normal svensk film som hamnar på youtube kan ju komma upp i runt tusen, kanske tvåtusen visningar om den har tur så sextusen i det här sammanhanget och på den här korta tiden är helt fantastiskt." säger Mikael Cross, filmens huvudproducent.

Filmen har redan blivit uppvaktad av ett flertal distributörer både i Sverige och utomlands dock är inte premiärdatum spikat än.

"Premiären blir helt upp till distributören att bestämma, och hos vilken distributör filmen kommer att hamna är för tidigt att säga just nu. Förhoppningsvis kommer vi kunna gå ut senare under hösten med var, när och hur." säger Mikael Cross

Vitt Skräp produceras av Mikael Cross och Eiffel Mattsson för Merix Media AB / Mikael Cross Films och regisseras av Tobias Leo Nordquist. För att få filmen som separat fil vid uppspelning i media/TV eller ytterligare frågor vänligen kontakta info[a]merixmedia.se.

Se Vitt Skräp teaser #1 här: