Globe Concept

Relansering av Peter Opsviks ikon Garden på Möbelmässan

Nyhet   •   Feb 03, 2014 15:31 CET

- Vi har blivit ett stillasittande släkte med ganska begränsad syn på hur vi ska placera våra armar och ben när vi sitter. Syftet med Garden var att få acceptans för en friare användning av kroppen. Garden kan därför beskrivas mer som ett budskap än en möbel, berättar Peter Opsvik .

I den nya versionen av Garden fortsätter grenarna ned och bildar både stam och stödjande rötter. Med sin uppseendeväckande sitthöjd är nya Garden anpassad för att kunna fungera i offentlig miljö, till exempel på mötesplatser, eftersom den som väntar både kan se och bli sedd i folkvimlet.

Stockholm Furniture Fair pågår mellan den 4-8 februari. I Moments monter (A12:03) visas även en hel produktfamilj som alla har släktskap med Garden. Under samlingsnamnet Globe Concept visas bland annat världens minsta arbetsplats med dubbla roterande ryggstöd och två vridbara arbetsbord, med plats för både kaffekopp och Laptop.

För mer information, kontakta:

Anders Olsson, Moment AB

anders.olsson@momentab.se