Rengörare Näslund Hemma AB

Rengörare Näslund städar med biotekniska rengöringsmedel

Nyhet   •   Aug 14, 2012 10:23 CEST

De senaste åren har biotekniken banat väg för revolutionerande produkter för professionell rengöring. Som ett av få städföretag använder Rengörare biotekniska produkter, som är helt ofarliga för miljön utan att göra avkall på funktion eller kvalitet.

– Vi är stolta över att ha ett högt miljömedvetande, säger Sunny Quddus, vd för Rengörare Näslund. Produkterna som vi använder är antingen märkta med Svanen, Bra miljöval eller EU Ecolabel. En växande andel av produkterna som vi använder är dessutom baserade på bioteknik, vilket är oslagbart ur miljösynpunkt. Vi följer med spänning utvecklingen som pågår inom bioteknisk rengöring och axlar med glädje ledartröjan i vår bransch.

Biotekniska rengöringsprodukter är baserade på mikroorganismer, som bryter ner smuts och fett. Förutom att detta bidrar till en mer miljövänlig städning, är produkterna ph-neutrala och mer hälsosamma för människor. Dessutom har de en mer långsiktig rengöringsverkan, avlägsnar otrevlig odör och är skonsammare mot golv och interiörer.

Rengörare Näslund använder rengöringsprodukter från Innu-science. Läs mer om Innu-Science här.

Certifieringar

Miljö: ISO 14001

ISO 14001 är en internationellt accepterad standard för miljöledningssystem och ett verktyg för att effektivisera miljöarbetet. Miljöledningssystemet innefattar allt från policy, mål och rutiner till instruktioner, mallar och journaler. Grunden till ISO 14 001 är 55 krav som ska uppfyllas, exempelvis att upprätta en miljöpolicy och skapa rutiner för att dokumentera miljöarbetet.

Arbetsmiljö: OHSAS 18001

En god arbetsmiljö är bra för motivationen och ger ökade möjligheter att behålla och rekrytera kompetent personal. OHSAS 18001 är en internationell standard för arbetsmiljöledningssystem. Den ger företag och organisation verktyg för att hantera risker och förbättra sin arbetsmiljö genom riskanalys och förebyggande åtgärder.

Kundfokus: ISO 9001

ISO 9001 bygger på ett antal grundläggande principer för att verksamheten ska utgå från kundernas behov. Samtidigt banar certifieringen väg för egen granskning av det interna arbetssätten som hjälper till att minska kostnaderna . ISO 9001 innehåller 58 krav som baseras på åtta principer, exempelvis kundfokus, ömsesidigt fördelaktiga relationer till leverantörer och faktabaserade beslut.