Resevaruhuset AB

Resevaruhuset introducerar "Door to Door planner" för mobilen.

Nyhet   •   Okt 11, 2012 15:44 CEST

Resevaruhuset affärsresor introducerar nu dynamisk restidtabell tillsammans med Mtrotter som är ett bransch ledande, unik företag inom området.

Tjänsten bygger på relevant information när man som resenär är mest mottaglig, vid resetillfället. Den är unik på så sätt att den hela tiden ger kunden information i realtid över anslutnings möjligheter till /från alla adresser man planerat att besöka på en resa som t.exp. anslutningar till/från flygplatser, hotel, bokade mötesplatser. Om det visar sig att man inte gjort någon bokning kan man i tidtabellen självklart göra en bokning väldigt enkelt genom att  klicka i "boka". Då dessa kunder har avtal om affärsresetjänsten debiteras också kunden på ett korrekt sätt och tar hänsyn till eventuella projekt och/eller kostnadsställen.Den ger också relevant information om inbokat boende och vad som finns i närheten som resturanger, nöjen etc. Vid eventuella tidtabells förändringa eller trafikstörningar för en anslutning till /från tåg/flygplatsen meddelas resenären om detta och kan då aktivt själv välja annat färdmedel eller göra den ombokning som kanske krävs direkt från sin mobile. Tanken är att kunderna skall själva kunna välja när de önskar ha denna tjänst från resa till resa. Har företaget en frekvent destination är säkert inte behovet lika stort då man har lokalkännedom men den kan även där vara värdefull vid trafikförändringar.

Vad menar vi med relevant information jo att den även kan ta hänsyn till individuella avvikelser och resepolicy t.exp. alla på företaget kanske inte har samma befogenheter då visar vi bara de alternativet som är relevant för just denna resenären som första eller andra klass tåg, stor/liten hyrbil, samåka taxi egen taxi. den tar även hänsyn till eventuella miljöaspekter om och när de finns uttalat i företagets resepolicy.

Vi tror mycket på detta koncept och vid test införandet erbjuder vi fler språk Svenska, Engelska, Tyska och Spanska. Vi kommer även erbjuda detta till våra storstads resenärer på privatsidan som säkert också uppskatter en "Door to Door" tidtabel. Vi ligger även i utvecklingsskedet med tjänsten till alla våra GEK kunder(Grupp Event Konferens) där deltagarna kommer få en egen,"brandad", efter företagets program upplägg med relevant information om den specifika resan/kick offen.

Med tjänsten förstärker vi vårt redan lyckade"hela vägen" koncept tillägger Jonas Gustafson t.f. VD och Marknadsansvarig.