X-shape Fitness AB

”Resultaten kommer snabbt”

Nyhet   •   Nov 12, 2016 10:49 CET

Christina Wenström hittade till X-shape Fitness via kompisen Zara Kolmodins inlägg på Facebook. Zara i sin tur blev tipsad av en annan vän att testa EMS-träning.

– Jag blev helt fast efter mina två provträningar. Denna träningsform passar mig samtidigt som den är ett bra komplement till min joggning, säger Zara.

REDAN STARKARE

– Resultaten kommer snabbt, jag är redan starkare i armar, rygg och mage och har gått ner i vikt, dessutom har jag fått bättre hållning och är mindre stel i axlar och nacke. säger Christina.

Zara instämmer:

– Jag känner resultat kring lår men också armar. Annika säger att jag har fått två “korvar” på vardera arm – även kallade för triceps, skrattar hon.

PIRRIGT FÖRSTA GÅNGEN

Första gången Christina skulle träna var hon lite nervös.

– Det var annorlunda, lite pirrigt hur det skulle kännas med västen och impulserna, men jag kände snabbt igen mig eftersom övningarna var de samma som vid “vanlig” styrketräning på gym. Jag kände att denna träningsform passade mig och att den skulle komplettera min andra träning

Zara vande sig snabbt vid träningen.

– Det kändes lite lustigt i början men inte alls obehagligt

TUFF TRÄNING

Hur skulle ni beskriva träningen för någon som aldrig testat?

– Den är definitivt annorlunda. Kul och utmanande med en EMS-instruktör som följer mina träningsresultat. Tuff träning som ger snabbt resultat och man kommer åt ”nya” muskler som man inte gör annars via traditionell styrketräning, säger Christina och tillägger:

– Det är väldigt smidigt då man inte behöver ta med sig en hel träningsväska eftersom allt finns på plats både innan, under och efter träningen. Jag uppmanar alla att våga testa en kul och annorlunda träningsform för att bli starkare och komma i form!

BÄTTRE HÅLLNING

– Det är superkul. Man tror inte träningen kan ge sånt bra resultat på bara ett par gånger, men testa, det är kul och jobbigt på samma gång. Har man till exempel ett stillasittande arbete med ingen rörelse efter arbetstid eller ont i svank och rygg och dålig hållning, då ska man absolut prova, för det här har verkligen hjälpt mig, säger Zara.

Christina Wenström är 47 år gammal och arbetar som teamledare inom Bank & Finans. Hennes fritidsintressen är friskvård och träning. Hon gillar musik, naturvandring och resor.

Zara Kolmodin är 29 år och bor med sambo och två barn i Tyresö. Hennes fritidsintressen är att umgås med familj och vänner och hon gillar matlagning och att resa.