PrimeWine

Reyneke lanserar biodynamiska viner i beställningssortimentet

Nyhet  •  2012-04-30 12:00 CEST

Den sydafrikanska vinproducenten Reyneke lanserar sex nyheter i Systembolagets beställningssortiment 2 maj 2012. Vinerna går enkelt att beställa på Systembolagetrs hemsida eller i butik.

• Reyneke Organic Shiraz 2009 73625-01 99:-
  • Reyneke Organic 2011 49% Chenin blanc, 48% Chardonnay,3% Sauvignon blanc 73636-01 99:-
  • Reyneke Cornerstone 2010 70 % Organic Cabernet Sauvignon, 18% Organic Merlot, 12% Organic Cabernet Franc 73639-01 159:-
  • Reyneke Sauvignon blanc 2011 73491-01 159:-
  • Reyneke Reserve White 2010 100% Sauvignon blanc 73638-01 239:-
  • Reyneke Reserve Red 2008 70% Syrah 30% Cabernet Sauvignon 73637- 01 359:-

Reyneke startade 1998 när Johan Reyneke Jr tog över gården Uitzicht från sin mor och började producera vin. Johan har tagit produktionen från ekologisk till biodynamisk. Han är idag en av få vinmakare i Sydafrika som producerar biodynamiska viner och anses vara en banbrytare. Johan Reyneke menar att:

- Intentionen är att lägga sig i så lite som möjligt och låta naturen bli den verkliga vinmakaren för att producera de mest jordmånsspecifika vinerna av högsta kvalitet.

Läs mer om vinhuset Reyneke på Reyneke www.reynekewines.co.za

Högupplösta produktbilder finns att tillgå på www.primewine.se.

För mer information kontakta:

Anna Wig, Projektledare Marknad, anna@primewinegroup.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom