Rica Hotels AB

Rica Hotel No. 25 satsar på vildsvin och äpple på menyn

Nyhet   •   Aug 30, 2013 10:21 CEST

Med ny meny och ett helhetstänk med råvaror och dryck satsar nu Rica Hotel No. 25 på lokalmarknaden i Göteborg

Efter en varm och skön sommar flyttar nu verksamheten in ifrån Sommarbaren, där det under sommaren serverats enklare grillrätter till gästernas förtjusning. På den nya höstmenyn finns exempelvis vildsvin som till en följd av mer majsodlingar börjat synas mer och mer i omgivningarna.

- Till oss kommer man när man vill uppleva ett helhetstänk. Vi serverar god vällagad mat gjort på
råvaror som ligger rätt i tiden. Till det serverar vi ett gott glas vin eller en drink som kompletterar matens smaksättning”
säger Simon Luchmun, köksmästare på Rica Hotel No.25

Här kommer vällagad och medveten matlagning stå i fokus med närodlade råvaror i en meny inspirerad av skandinaviska årstider. Inredning och miljö på hotellet präglas av vardagsrumkänsla med Christer Strömholms ”Kloka ord” som pryder väggarna. Både meny och miljö kommer vara föränderliga med löpande menybyten och utställningar från lokala gallerier och konstskolor.

- För oss handlar det väldigt mycket om att följa med i vad som sker utanför vårt fönster. Det vi vill uppnå är att skapa ett levande hotell som aldrig slutar att förändras. Vårt mål är att ge våra gäster en perfekt kväll där mat och dryck får fokus i en skön vardagsrumsmiljö säger Helena Hallberg, hotelldirektör.

Nytt för i år är även hotellets konferenslokaler på åttonde våningen med utsikt över takåsarna i Göteborg.