iCore Solutions AB

Road Cargo valde B2B/EDI-lösning från iCore Solutions

Nyhet   •   Aug 21, 2012 11:15 CEST

Road Cargo Sverige är ett relativt nyetablerat transportföretag. Verksamheten har sina rötter i Svenska Lastbils AB (senare Svelast) som grundades redan på 1930-talet. Med tolv lokala åkerikontor och nära samarbete med flertalet affärspartner kan Road Cargo erbjuda ett rikstäckande transportsystem. De lokala kontoren har sina egna fordon och chaufförer, vilket ger en stark lokal förankring och nära kundrelationer.

För att hålla sig i framkant och möta kraven och inom modern logistik valde Road Cargo att investera i en B2B-lösning och EDI-plattform från iCore Solutions. Implementationen av integrationslösningen drivs av iCores partner Evry Logistic Solutions.

"Jag har jobbat i logistikbranschen i många år och det är glädjande att se mina gamla kundkontakter investera i en modern integrationsplattform. Plattformen är unik och den gör det möjligt för Road Cargo att vidareutveckla och utöka lösningen steg för steg i takt med att företaget växer, säger Jonas Werner, Key Account Manager på iCore Solutions.

Om Road Cargo
Road Cargo är ett transportföretag med åkeriets fördelar. De tolv egna åkerikontoren ger tillsammans med nära samarbetspartner ett rikstäckande nätverk. Varje platskontor förfogar över egna fordon med egna chaufförer, vilket ger åkeriets lokala förankring och kundnära relationer. Road Cargo har erfarenhet och kunnande inom både last­bilstransporter och järnvägstransporter. Denna unika struktur gör att företaget har ett brett tjänsteutbud med kundanpassade transportlösningar som levereras med hög servicenivå.