Möbelvärlden AB

Romantisk julhandel? Vilken barnlek!

Nyhet   •   Nov 16, 2011 14:24 CET

Med vintern för dörren presenterar Möbelvärlden.se två stora nyheter som förgyller denna annars så mörka årstid. Lekfulla Sebra och romantiska Nordal flyttar nu in till oss på Möbelvärlden. Underbara och vackra produkter för både barn och vuxna. Läs mer om dessa nya godingar här nedan.

Om Sebra

Sebras fokus ligger på möbler, sängkläder och produkter för barnrummet. Det tidigare ganska knappa utbudet av kvalitativ inredning för barn fick den danska designern Mia Dela att sätta sina planer på pränt och förverkliga drömmen om Sebra. Sebra Interiör skapar en modern design med innovativa färger kombinerat med gamla hantverksformer som stickning och virkning. Stora delar av kollektionen är handgjord och tillverkade av naturliga material som trä, ull och bomull. Tanken är att produkterna ska tilltala barnens fantasi och kreativitet och samtidigt tillgodose föräldrarnas önskemål om kvalité. De har en underbar växasäng, lekfulla kuddar och tuffa lampor i metall för att nämna något. Vi tycker att Sebra har lycktas! Vad tycker du?

Om Nordal

Nordal är ett danskt familjeägt företag som grundades 1991 av Ingolf och Annie Nordal. Det hela började med en serie gamla vackra indiska möbler som de importerade och sålde. Det var då idén växte fram till en egen kollektion inspirerad av de glada och varma färgerna från fjärran öst. Sortimentet är idag väldigt brett och med fyra olika kollektioner per år visar Nordal upp exempel på vackra och funktionella möbler samt poetiska och roliga tillbehör som förgyller din inredning med romantik och humor. Här hittar vi matbord och soffbord med ben i obehandlat järn med en gammal träskiva, dekorativa ljusstakar i alla regnbågens färger som ger en färgklick i varje hem. Vi gillar Nordal - gör du?

Om oss - Möbelvärlden.se

Möbelvärlden.se säljer märkesmöbler och inredningsdetaljer på nätet sedan 2006 och är idag en av de ledande möbelbutikerna på nätet.  Vi säljer möbler och inredningsdetaljer från både välkända varumärken och nya och okända. Vi vill ge våra kunder det bästa inom möbler och design och vi brinner för att kunderna ska kunna köpa riktigt bra produkter från bra tillverkare till bra priser. Kunderna finns främst i Sverige men börjar sprida sig till övriga nordiska länder.