Rotary Sverige

Rotary Sverige visar upp nytt ansikte på webben

Nyhet   •   Feb 03, 2014 12:29 CET

För en global organisation som Rotary är det viktigt att jobba med ständiga förbättringar. För att ge allmänheten bättre möjligheter att enkelt få inblick i vad Rotary gör har en ny webbsida lanserats på www.rotary.se.

• Vi vill visa ett modernt Rotary som består av engagerade medlemmar som tar aktiv del i samhället genom sina yrkesroller och genom de lokala projekt som drivs av Rotaryklubbar på mer än 300 orter i Sverige, säger Göran Schultz, talesman för Rotary i Sverige.

Att vara medlem i Rotary är en livsstil. Förutom att man träffar sina klubbkamrater regelbundet och på så sätt får ett brett nätverk, vill man gärna göra gott för andra genom deltagande i lokala och globala projekt. Rotarys stora globala projekt att utrota polio stöds av Rotarianer i hela världen. Projekt i det lokala samhället är minst lika viktiga och omfattar bl a läxhjälp, anhörigstöd, mentorsaktiviteter och sommarkollo för barn.

Välkommen till Rotary!

Kontakta gärna Göran Schultz, talesperson för Rotary i Sverige,  0709 -29 90 07