Blendow Group AB

Så bygger du ditt försvar - ny webbtv-serie inom straffrätt

Nyhet   •   Feb 23, 2016 09:35 CET

Nu lanserar Nyhetsbyrån Blendow Lexnova den sjätte serien av våra populära Expertnyheter via webbtv. I premiäravsnittet av vår nya straffrättsserie talar advokat Johan Eriksson om hur man som försvarsadvokat på bästa sätt bygger upp sitt försvar.

I vår serie inom straffrätt ger dig våra experter en gång i månaden sin syn på vad som är viktigast och mest aktuellt just nu. De levererar nyheter, nya avgöranden från HD och från hovrätterna, den senaste utvecklingen inom området, problemställningar i rättstillämpningen och praktiska tips för alla som arbetar med straffrätt i någon form - försvarsadvokater, målsägandebiträden, åklagare, domare och polischefer till exempel.

Våra experter är advokat Johan Eriksson, avgående justitierådet Martin Borgeke, advokat Ulrika Borg samt Jack Ågren, doktor i straffrätt vid Stockholms universitet. Du som är advokat kan tillgodoräkna dig 6 utbildningstimmar per år med Blendow Lexnovas Expertnyheter, om du gör ett kunskapstest i form av ett quiz efter varje program.

Blendow Lexnova Expertnyheter finns även inom affärsjuridik, arbetsrätt, processrätt, familjerätt och fastighetsrätt.

Se alla serier på bgplay.se