Mitel Sweden AB

Så hjälpte Solidus eCare sportjätten Stadium

Nyhet   •   Feb 24, 2014 10:09 CET

Ett företag vars mission är att inspirera till en aktiv livsstil drar av naturliga skäl till sig kunder som har höga krav på snabbhet och effektivitet i bemötandet. Aastras kontaktcenter Solidus eCare bidrar till att hjälpa sportbutikskedjan Stadium att leverera den service kunderna förväntar sig.

Stadium har rötterna i Norrköping och där finns också koncernens huvud- och servicekontor. Kundserviceavdelningen består av sju heltidsanställda medarbetare, fem som hanterar Sverige och en var för Danmark och Finland, och inhyrd personal stöttar i samband med kampanjer och under andra perioder ned hårt säljtryck. Varje arbetsdag hanteras mellan 300 och 500 serviceärenden av olika slag via mejl och telefon.Stadium är ett företag i stark tillväxt med fler butiker och allt större onlineförsäljning och det medför både att antalet ärenden och komplexiteten ökar. Kundservicen fungerar inte bara för att ta hand om kundkontakt efter köp utan en stor del av de ärenden som kommer in är kontakter före köpet.

- Innan vi införde Solidus eCare arbetade vi bara med mejl som ingående kanal till våra kunder, och det var ett långsamt och omständligt sätt att kommunicera. Vi ville skapa en ny och snabbare kanal som på ett bättre sätt tog vara på vår kompetens, och samtidigt erbjöd våra kunder en högre servicenivå. Idag känns det nästan overkligt att vi satt och harvade med mejl som ensam kanal så länge som vi gjorde. I och med Solidus eCare och Cention har vi ökat vår effektivitet med omkring 60 procent jämfört med tidigare, och det får förstås även effekt på hur kunderna upplever bemötandet, berättar Gabriella Fleming, kundserviceansvarig på Stadium.

Kundcaset kan läsas i sin helhet här: http://www.aastra.se/success-stories.htm?id=374