Genesys

Så kan det lilla företaget avancera sin kundsupport

Nyhet   •   Sep 29, 2016 08:20 CEST

Förr var det endast möjligt för stora företag att erbjuda bra kundservice till sina kunder med hjälp av avancerade lösningar. Digitaliseringen och nya teknologier har gjort att förutsättningarna har förändrats och fler, mindre, bolag kan nu få tillgång till avancerad teknik.
­– Det är viktigt att ha bästa möjliga kundsupport och med dagens molnlösningar är det möjligt för alla, säger Daniel Eisenberg, Area Director, Interactive Intelligence.

Daniel Eisenberg menar att världen har blivit mindre i den bemärkelsen att allt fler företag erbjuder samma typer av tjänster och produkter, vilket gör det svårare att sticka ut. Ett sätt är att fokusera på att erbjuda den bästa kundservicen, vilket kan vara avgörande för att kunderna förblir lojala mot ett varumärke. Bra kundservice grundar sig i att det är enkelt att få kontakt genom den kanal kunden föredrar och att de snabbt kan få rätt hjälp av rätt person. Oavsett storlek på företaget, är det kunderna som är viktigast.

– Stor som liten är det fortfarande dina kunder du lever för, och många gånger är det viktigare för enskilda, mindre företag att erbjuda bra kundsupport, då varje förlorad kund kan vara avgörande för verksamheten, säger Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence har levererat lösningar till kundtjänstbranschen i över 20 år och Daniel Eisenberg menar att de ser att fler bolag upptäcker fördelarna med kundservice som en molntjänst. Traditionell telefoni används fortfarande i stor utsträckning, men det räcker ofta inte hela vägen.

– Den teknik som vi levererar i molnet idag ger alla företag möjlighet att erbjuda exceptionell kundservice med hjälp av hela spannet av kanaler, digitala som traditionella, säger Daniel Eisenberg.

Kontaktcenter i molnet utvecklas hela tiden för att alla företag ska kunna ha tillgång till avancerad kundsupport. Det är ofta enkla verktyg som är lätta att komma igång med, vilka inte kräver några initiala investeringar och bolagen kan själva ta kommando över sin tjänst.

– En del avancerade, kundplacerade plattformar kräver ofta långa implementeringsfaser, omständliga integrationer som kan vara svåra att justera i efterhand och en stor investering bara för att komma igång. Med en molnlösning är det enkelt fört administratörerna att komma igång, ändra i systemet, lägga till användare, skapa rapporter och lägga upp arbetet, säger Daniel Eisenberg.

De allt högre kraven som kunderna ställer på kundsupport gör det viktigt för företag att hänga med i utvecklingen och använda de möjligheter som finns.

– Kunder som hör av sig till en kundtjänst idag är mer krävande än för några år sedan. Idag förväntar sig människor snabba svar, från rätt personer precis när de behöver det, vilket ställer höga krav på supporten, oavsett storlek på företaget. Därför bör fler företag satsa på en enkel plattform som fortfarande kan leverera samma avancerade teknik, säger Daniel Eisenberg.

En plattform i molnet kan bland annat ge dig:

* Moderna webb- och mobilgränssnitt som är enkla att använda.
* Kraftfull funktionalitet för att blanda inkommande och utgående samtal med multimedia interaktioner.
* Enkel och säker integration med era andra system.
* Kontinuerlig uppdatering av ny funktionalitet, utan avbrott.
* Snabb implementering.
* Tillförlitlighet och tillgänglighet.
* Betala endast för det du använder.
* Enkla och flexibla avtalsvillkor.

Läs mer om Interactive Intelligence molntjänst PureCloud här