Imano AB

Sågverksportal för Såg i Syd

Nyhet   •   Okt 25, 2010 14:54 CEST

Imano har nyligen tecknat ett samarbetsavtal med Såg i Syd. Imanos uppdrag är att utveckla en sågverksportal för Såg i Syds 60 medlemsföretag. Portalen, som byggs på Open Source-plattformen Umbraco CMS, kommer integreras med respektive sågverks hemsida och administreras av sågverken.

- Portalen ska förbättra servicen till sågverkens leverantörer genom att den innehåller dagsfärsk information, säger projektledaren Christin Lindberg.

Utrullningen av den första versionen påbörjas den 1 januari 2011 och omfattar 5 sågverk.

För mer information kontakta:
Christin Lindberg, projektledare Imano, christin.lindberg@imano.se, 070-634 60 10

Kort om Såg i Syd:
Såg i Syd är landets största regionala sågverksföretag med cirka 70 köpsågverk som medlemmar. Medlemsföretagen i Såg i Syd producerar cirka 4,4 miljoner m3 sågade trävaror per år, vilket är närmare ¼ av Sveriges trävaruproduktion och hälften av köpsågverkens produktion.
www.sagisyd.se

Kort om Imano:
Imano är ett av Sveriges största IT-företag inom skogsindustrin. Vårt erbjudande sträcker sig från strategi och förändringsledning till systemutveckling och förvaltning. Alltid kombinerat med vår unika branschkunskap. Imano har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri tre år i rad. Under 2011 fortsätter vi att växa och söker ännu fler duktiga IT-konsulter i Göteborg, Växjö, Jönköping och Falun.

Läs mer på www.imano.se