Sigtuna Meetings

Säljstart 1 augusti för Sigtuna Meetings S-vin på systembolaget

Nyhet   •   Jul 06, 2012 13:41 CEST

2008 Domaine du Roc Passion heter vinet som har fått en egen S-etikett som symboliserar Sigtuna Meetings. Familjen Vien vann en Guldmedalj i Paris redan 2006 med detta prestige vin som görs till 100% på druvan Syrah. I 25 år har gården fått utmärkelser i Le Guide Hachette des vins. 2008 var dessutom ett väldigt bra vin år. Karaktären på vinet är fylligt, fruktigt med smak av mörka bär, charkuterier samt en liten pepprighet. Mjuka runda tanniner, lång eftersmak och balanserad ekfatskaraktär.

Raimo Tarkiainen, restaurangchef och Sommelier på Sigtunahöjden hälsar från sommar Dalarna, att vinet kommer att säljas per kartong om 6 flaskor och pris till slutkund är 708 kr. Det kan levereras till alla systembolag i Sverige med beställningsnummer 73183-09.

" Ett otroligt glädjande besked", säger Lotta Boman, ansvarig för marknadsföringen och Vice VD inom Sigtuna Meetings. Hon fortsätter "det har varit ett mål för oss, sedan vi beslutade att importera vinet, att det skulle bli tillgängligt på Systembolaget. Det är viktigt för vår marknadsföring och oerhört varumärkesbyggande för vår organisation. Dessutom är det en härligt att kunna avnjuta vinet hemma!"

För mer info, kontakta Lotta Giesenfeld Boman, lotta.boman@sigtunahojden.se