Netprint Solution

Safecom Smart Printer Driver – nästa generations utskriftshantering med .XPS

Nyhet   •   Okt 10, 2012 15:59 CEST

SafeCom Smart Printer Driver gör att dina utskrifter kommer att se ut precis som du förväntar dig, oavsett vilken skrivare du använder och gör det enkelt att arbeta med blandad skrivarmiljö.

Idag skickar användarna sina utskrifter via en drivrutin som är gjord för en specifik modell av skrivare. När en organisation har en blandad miljö blir det problem när man vill använda specifika funktioner som är kopplade till en specifik modell. Varje tillverkare har sina egna drivrutiner och om en skrivare får en utskrift som den inte förstår kan utskriften komma ut som skräpsidor, försvinna  eller skrivaren kan hänga sig.

Med SafeCom Smart Printer Driver skickas och lagras utskriften i ett skrivaroberoende format, Microsoft XPS-format (XML Paper Specification-format) tills den vet vilken skrivare som ska användas. När användaren loggar in på en MFP, identifierar systemet skrivarmodellen och först därefter går jobbet genom rätt skrivardrivrutin och på så vis anpassas till skrivarens kommandon och funktioner.

SafeCom Smart Printer Driver säkerställer att användare kan köra även komplexa jobb på alla typer av skrivare, även i en blandad utskriftspark med många olika märken och modeller. Detta nya koncept gör SafeCom ännu mer oberoende och det självklara valet för en kund som vill satsa långsiktigt. Smart Printer Driver kommer i första läget vara en add-on modul till SafeCom G4 och vara fullt integrerad tillgänglig efter årsskiftet.

Nya möjligheter för Rule Based Printing (RBP)

Regelbaserade utskrifter är en viktig funktion för många kunder. Rent tekniskt bygger den till stor del på att ändra data i specifika skrivardrivrutiner – vilket gör det till en utmaning när man arbetar med flera olika märken som alla har sina egna kommandon.

Med den nya SafeCom Smart Printer Driver, som levererar ett generiskt format, får man nya möjligheter att utveckla robusta, kraftfulla  och säkra regelbaserade utskrifter där du som användare får möjlighet till fler regler och funktioner.

Bästa tekniken på marknaden

SafeCom Smart Printer Driver bygger på ett framtidssäkert koncept. Idag utvecklar skrivartillverkarna sina produkter för att kunna skriva ut direkt i XPS-format , och vi förväntar oss att denna trend kommer att växa ännu mer  – vilket gör Smart Printer Driver ännu mer attraktivt på marknaden.

För mer information kontakta Marie Bergwall, Marknadsansvarig, Netprint på tel. 031 7481707. Läs mer på www.netprint.se