Saxborn Fastigheter

Saxborn Fastigheter vinner pris för hög kundservice

Nyhet   •   Jun 13, 2014 10:04 CEST

Den 4 juni var det dags att åter kora vinnare bland fastighetsbolagen i Göteborg där hyresgäster genom AktivBos enkätundersökning fått säga sitt om sitt boende och sin hyresvärd. För andra mätningen i rad vinner Saxborn Fastigheter pris för Bästa Serviceindex inom storlekskategorin 200-499 lägenheter.

Hyresgästerna tycker till

Vartannat år har Saxborn Fastigheters hyresgäster möjlighet att delta i en stor kundundersökning utförd av AktivBo . Enkäten skickades ut till 11 288 hushåll boende hos 50-tal olika fastighetsägare, stora som små i Göteborg, Varberg och Kungsbacka. Här fick hyresgästerna tycka till om sitt boende och sin hyresvärd inom kategorier så som ”Hjälp när det behövs”, ”Rent och snyggt”, ”Trygghet”, ”Ta kunden på allvar”, ”Lägenheten”, ”Allmänna utrymmen” och ”Utemiljön”.

90 % nöjda hyresgäster

Saxborn Fastigheter fick, för andra mätningen i rad, ta emot det prestigefulla priset Bästa Serviceindex i storlekskategorin 200-499 lägenheter. Tillsammans med fem andra bostadsbolag belönades Saxborn Fastigheter med bedriften att nå ett Serviceindex på mer än 90 % nöjda hyresgäster.

- Detta är för oss ett kvitto på att ha kunden i fokus, att ständigt jobba med våra rutiner och policys för att ge våra hyresgäster lika bemötande och att hårt arbete med information till våra hyresgäster uppskattas av våra boende säger Anna Saxborn, Design- och informationsansvarig på Saxborn Fastigheter.

Therese Brigelius, som bland annat ansvarar för kvalitetsfrågor inom Saxborn Fastigheter fortsätter; "Vi alla inom Saxborn Fastigheter arbetar mot samma mål som bland annat är att ge våra hyresgäster lika bemötande och ett tryggt, prisvärt boende med hög kvalitet så att våra hyresgäster trivs hos oss. Ett sådant här pris visar att det lönar sig att lyssna på sina hyresgäster och att arbeta med kundnöjdhet."

Vill du veta mer om Saxborn Fastigheter och företagets arbete att nå nöjda hyresgäster? Läs mer på www.saxborn.se.