SBSC

SBSC byter grafisk profil

Nyhet   •   Maj 12, 2016 11:03 CEST

Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering (SBSC) byter från och med den 11 april 2016 grafisk profil.

Den nya grafiska profilen omfattar bland annat utseendet på certifikat och certifieringsmärken. För att våra kunder inte ska behöva ändra på exempelvis nyligen framtaget informations- och marknadsmaterial eller märkning på  produktförpackningar kommer det att under en 3-års period (t o m 2019-04-11) vara möjligt att fortsätta använda de äldre certifieringsmärkena.

I samband med att vi under detta år tar fram en ny grafisk profil kommer vi på olika sätt och i olika former genomföra olika marknadsföringsåtgärder. En marknadsföring som inte minst ska komma våra kunder till del. Det är därför vår förhoppning att så många kunder som möjligt använder sig av de nya certifieringsmärkena så snart som möjligt.
Bestämmelser för våra certifikat och certifieringsmärken kommer att framgå av våra ordinarie certifieringsbestämmelser. Bestämmelserna kommer att vara uppdaterade och finnas på vår hemsida för nedladdning från och med 2016-04-11.
Har du som kund till SBSC frågor rörande bestämmelser för certifikat och certifieringsmärken är du välkommen att kontakta oss.

Mårten Wallén, VD