Apper

Scandinqavian Developer Conference 2010 på Svenska Mässan i Göteborg 16 - 17 mars

Nyhet   •   Feb 24, 2010 10:47 CET

Hallå där…

Christer Ahlstedt, marknadschef på Iptor Konsult och marknadsansvarig för Scandinavian Developers Conference 2010.

Vad kommer SDC 2010 att handla om?

SDC 2010 täcker in hela systemutvecklingsspektrat och den är avsedd både för de som är mer intresserade av teknik och för de som vill lära sig mer om projektmetodik som scrum och testdriven utveckling. Så här finns seminarier för de som vill lära sig mer om utveckling i Java, IBM i eller .Net, men även spår som exempelvis ”Agile in the organisation” som är mer riktat mot personer som inte är utvecklare utan som vill förstå agila metoder ur ett användar- och affärsperspektiv.

Vilka är det som kan ha nytta av att gå på konferensen?

Målgruppen är väldigt bred så vi riktar oss till it-chefer, projektledare, systemarkitekter, systemägare och givetvis systemutvecklare. Den här konferensen kommer att tilltala väldigt många personer och det ger dem ett väldigt brett spektra av vad som är intressant inom systemutveckling idag.

SDC hölls ju i fjol också, vad är skillnaden i år?

I år har vi valt att köra konferensen under två dagar istället för bara en dag som vi hade i fjol och så har vi också betydligt fler parallella spår som besökarna kan välja mellan. Totalt kommer det att finnas över 100 olika sessioner att välja mellan under de här dagarna. Till exempel kommer vi att ha nya spår för webb, mobila lösningar och test vilket jag tror kommer att bli mycket populärt.

Stämmer det att det kommer att finnas en hel del andra it-aktiviter i anslutning till konferensen?

Vi vill göra Göteborg intressant under hela den här veckan så det kommer att anordnas ett antal andra it-events i anslutning till SDC 2010 under veckan. Dagarna efter konferensen kommer till exempel Dataföreningen Väst att anordna Göteborgs 11. Det är en tvådagarskonferens som handlar om hur man utvecklar sin verksamhet med hjälp av it.

Det kommer också att anordnas användarmöten och så har vi vad vi kallar Open Events. Där kommer olika experter att hålla kurser inom olika områden. Till exempel kommer det att hållas en för att certifiera scrum-masters och den hålls av Jens Østergaard.

Mike Cain, IBM kommer hålla en tredagarskurs om SQL performance på IBM i plattformen.

Kent Beck kommer att hålla en endagars tutorial om Responsive Design

För mer information om detaljprogrammet och Open Events gå in på www.scandevconf.se

Till sist varför anordnar ni en systemutvecklarkonferens i den här storleken?

Vi från Iptor brinner för systemutveckling och vi vill gärna hjälpa till att sprida information och kunskap om teknik och best practices till andra utvecklare. Och våra kunder uppskattar att vi ligger i framkant.